Visa, Money 20/20 etkinliğinde tokenizasyon teknolojisi sayesinde ulaşılan kıymetli bir kilometre taşını duyurdu. Açıklamaya nazaran Visa’nın ürettiği token’lar geçen yıl dünya çapındaki işletmeler için 40 milyar dolar meblağında ek e-ticaret geliri getirirken, 650 milyon dolarlık sahteciliğin de önlenmesini sağladı. Visa ayrıyeten, token teknolojisini devreye aldığı 2014 yılından bu yana 10 milyardan fazla token ürettiğini de açıkladı.
Visa, token teknolojisi ile 10 yılda ödemelerin güvenliğini daha da güçlü hale getirdi. Tokenizasyon, ödeme süreci sırasında hassas şahsî ve ödeme datalarını kriptografik bir anahtarla değiştiren ve böylece kart verisine erişimi engelleyen bir teknoloji. Token’ların rastgele bir aygıta yerleştirilebilme özelliği sayesinde dijital ödemeler daha inançlı hale gelirken, dolandırıcılar açısından da fonksiyonsuz datalar kelam konusu oluyor.
Tüketiciler bu teknolojiye güveniyor
Hali hazırda Avrupa’da Visa üzerinden geçen süreçlerin yüzde 40’tan fazlasında token’lar kullanılıyor. Bu oran, token’ların yaygın olarak benimsendiğini ve tüketicilerin bu ödeme tekniğine duyduğu inancı yansıtıyor.
Tokenizasyon teknolojisi birebir vakitte dünya genelinde ödeme süreçlerinin onay oranlarında 6 baz puanlık bir artışı da sağladı. Genel olarak bakıldığında, tokenizasyon, işletmelerin daha çok sayıda başarılı ödeme süreci almasını sağlayarak sahtecilik oranını %60’a varan oranda azaltabiliyor, bu da tüketicilere ve her büyüklükteki işletmeye gereksinim duydukları inancı sunuyor.
Visa Türkiye Genel Müdürü Samile Mümin, “Türkiye’de de sunduğumuz token teknolojisi, online ödemelerde sağladığı güvenlik katmanı ve sunduğu inovasyon fırsatları ile ödemelerde oyunu değiştirdi. Yapay zeka çağında herkesin dataları üzerinde daha fazla denetime sahip olduğu bir geleceği mümkün kılmaktan tutun da, telefon üzerinde tek bir dokunuşla temassız ödeme yapmaya varan bir yelpazede, yenilikçiliğin önünü açan bir teknolojiden bahsediyoruz” dedi.
Visa, 2020 yılında ürettiği token sayısının birinci kere bir milyarı geçtiğini duyurmuştu. Pandemi periyodunda yaşanan dijital dönüşümün de hızlandırdığı token kullanımı, son dört yılda kayda paha ölçüde arttı. Hala dünya çapında 200’den fazla pazarda aktifleştirilen token teknolojisi, 8.000’den fazla kart ihraç eden kuruluş tarafından kullanılıyor. Son 12 ayda ise, günde 1,5 milyondan fazla e-ticaret iş yeri Visa Token ile ödeme süreci kabul etti.
Token’lar tüketici tecrübesini dönüştürüyor
Yakın vakitte yapılan bir Visa araştırmasına nazaran, dünyada tüketicilerin üçte birinden daha azı datalarının denetiminin kendilerinde olduğunu hissederken üçte birinden biraz fazlası datalarının nasıl kullanıldığını tam olarak anlayabiliyor. Bu noktada tüketicilerin kendi datalarını denetim edebildiği ve daha şahsileşmiş bir tecrübe için datanın ne vakit ve nerede paylaşılacağına karar vermesine imkan tanıyan tokenizasyon, ferdileştirme ve güvenlik alanında yepisyeni bir alan yaratıyor.
Çok da uzak olmayan bir gelecekte, Visa bilgi token’ları üye işyerleri ve e-ticaret platformlarının bilgileri hem şeffaf hem de denetimi tüketicilere veren bir biçimde kullanmasının önünü açabilir. Yapay zekâ tarafından desteklenen Visa data token’ları, tüketicilerin direkt bankacılık uygulamaları üzerinden bilgi paylaşım müsaadelerini görebilmesine, onaylamasına yahut iptal etmesine de imkan tanıyor.
Samile Mümin sözlerine şöyle devam etti: “Visa, tüketiciler ile işletmelere daha inançlı ve rahat bir dijital alışveriş tecrübesi sunmak için son 10 yıldır dünyada, Avrupa’da ve ülkemizde token altyapısının ölçeklenmesine yatırım yapıyor. Yapay zekanın daha fazla şahsileştirilmiş online tecrübelere imkan tanımasıyla birlikte, biz de token alanındaki uzmanlığımızı kullanarak tüketicilerin ödeme dataları üzerinde daha fazla denetim sahibi olmalarını mümkün kılıyoruz” dedi.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
GÜNDEM
22 Kasım 2024SPOR
22 Kasım 2024SPOR
22 Kasım 2024GÜNDEM
22 Kasım 2024GÜNDEM
22 Kasım 2024SPOR
22 Kasım 2024SPOR
22 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.