DOLAR 34,1026 0.24%
EURO 38,1457 0.1%
ALTIN 2.874,391,62
BITCOIN 21541590.59716%
İstanbul
21°

HAFİF YAĞMUR

19:11

AKŞAMA KALAN SÜRE

Boltas, Türkiye İle Avrupa Ortasında İntermodal Nakliyatta Güçleniyor
  • HaberKenti
  • Ekonomi
  • Boltas, Türkiye İle Avrupa Ortasında İntermodal Nakliyatta Güçleniyor

Boltas, Türkiye İle Avrupa Ortasında İntermodal Nakliyatta Güçleniyor

ABONE OL
Temmuz 8, 2024 12:54
Boltas, Türkiye İle Avrupa Ortasında İntermodal Nakliyatta Güçleniyor
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Şirketin İntermodal Müdürü Merih Ünal, “İntermodal nakliyat sayesinde müşterilerimize ülkü mühlet ve maliyetler doğrultusunda inançlı ve etraf dostu tahliller sunuyoruz.” dedi.

İntermodal hizmetini Türkiye’de sunmaya başlayan birinci şirketlerden biri olan Boltas, Türkiye ve Avrupa ülkeleri ortasındaki haftalık tertipli tren nakliyatı servisleri ile intermodal nakliyatın gelişmesine katkı sağlıyor. Şirketin İntermodal Müdürü Merih Ünal, intermodal nakliyat sayesinde Türkiye’nin milletlerarası rekabette değerli bir pozisyon elde edebileceğini belirtti.

 

“Yük nakliyeciliğinde demir yolunun hissesi artacak”

Ünal, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın, AB tarafından desteklenen “Türk Demiryolu Kesiminde İntermodal Nakliyecilik Hizmetlerinin Güçlendirilmesi Projesi”ni, bölüm paydaşlarıyla birlikte yürüttüğünü ve sonuncu emelin İntermodal Nakliyecilik Aksiyon Planı hazırlanması olduğunu lisana getirdi.

AB ülkelerinde yük nakliyatının yüzde 18’inin demir yoluyla yapıldığına dikkati çeken Ünal, “Ülkemizde ise bu oran yüzde 5’ten az. AB ülkeleri ile ticaret, sürdürülebilirlik siyasetlerinden direkt etkileniyor. Bu kaideler altında, yanlışsız yatırım atılımlarıyla intermodal nakliyecilik ülkemizde de önemli bir ivme kazanacaktır. Bu sebeple Bakanlığın çalışmalarını kıymetli buluyoruz. Boltas olarak Türkiye-Avrupa çizgisinde halihazırda nizamlı tren seferleri ile hizmet veriyoruz. AB ile yürütülen Halkalı Kapıkule Demir Yolu Sınırı Projesi’nin tamamlanması, verimliliği daha da artıracak.” diye konuştu.

Ünal, bu yıl prestijiyle Güney Almanya sınırında yatırım ve yeni iş birlikleri yaptıklarını belirterek, “Taşımalarımızı Tekirdağ terminali ile kontaklı olarak Romanya’nın Curtici terminali üzerinden, Orta Almanya ve Benelüks sınırında ise mutabakatlı operatör partnerlerimizle yönetiyoruz.” dedi.

 

“Ro-Ro çizgilerini da ağır formda kullanıyoruz”

Türkiye-Avrupa ortasında Ro-Ro sınırlarını da ağır olarak kullandıklarını tabir eden Ünal, “Pendik ve Yalova terminallerinden İtalya’nın Trieste Limanı ve Fransa’nın Sete Limanı’na Ro-Ro ile götürdüğümüz yükleri de Avrupa ülkelerine demir yolu ile ulaştırabiliyoruz. Ro-Ro + demir yolu, Ro-Ro + demir yolu + kara yolu, Ro-Ro + kara yolu ve kara blok treni tahlillerimizle yeni intermodal çizgileri üzerinde çalışıyoruz.”  bilgilerini paylaştı.

 

Küresel rekabet gücünü artırıyor, vize sıkıntısına takılmıyor

Ünal, Boltas olarak Yeşil Lojistik Evrakı almalarında intermodal taşımalarının değerli hissesi olduğunu vurgulayarak, şunları da kaydetti:

 “Almanya çizgimizde kara yoluna nazaran karşılıklı tek seferde karbon salımını 80 ton azaltıyoruz. Yüzde 15-20 civarında maliyet avantajı sağlayabiliyoruz. İntermodal taşımalar sayesinde, kaynakları verimli kullanarak müşterilerimizi bir adım öne taşıyor, ülkü müddet ve maliyetler doğrultusunda inançlı ve etraf dostu tahliller sunuyoruz. Kelam konusu taşıma moduyla tır şoförlerinin AB vizesi edinme meselelerini da aşmış oluyoruz. Tüm bunlar hem müşterilerimizin hem de ülkemizin global rekabet gücünü artırıyor.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.