OPINA, ulusal ve memleketler arası seviyede akıllı, haberleşen ve otonom araç yazılım ve donanım geliştirme alanında, açık inovasyon metodolojisini kullanarak, yazılım ve donanım geliştirme, simülasyon, test, sertifikasyon, eğitim ve mentorlük hizmetleri sunan teknik bir altyapı platformu ve birebir vakitte ulusal ve memleketler arası işbirliği ve iş geliştirme imkanları sağlayacak. Proje ile sanayi, üniversite ve KOBİ inovasyon iş birliği ekosisteminin oluşturulması ve geliştirilmesi amaçlanıyor.
Sanayi ve Teknoloji Bakanı, Mehmet Fatih Kacır konuşmasına “Otonom ve haberleşme araç teknolojileri geliştiren ulusal ve memleketler arası kuruluşlara altyapı dayanağı sunacak bu merkezin hem ülkemiz hem de Avrupa topluluğu ekosistemindeki tüm aktörler için güzel olmasını temenni ediyorum” kelamlarıyla başladı.
Kacır’ın konuşması:
“Kıymetli konuklar, global otomotiv kesimi büyük bir değişim ve dönüşüm içinde. Dalda araç ve yedek modül satışları, satış sonrası ve sigorta hizmetleri üzere klasik kâr başlıkları, yerini elektrik ve otonom araçlara ve paylaşımlı hizmetlere dayalı iş modellerine terk ediyor. 35 milyar 700 milyon dolarlık ihracatımız ve 500 bine yakın istihdamla ekonomimizin kritik dallarından Türk otomotiv sanayi, güçlü altyapı inovasyon ekosistemimizle, nitelikli insan kaynağımızla, ana sanayi ve yan sanayi ile bu dönüşümü göğüslüyor. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı olarak bizler de ülkemizin mobilite bölümündeki ihtilalinin takipçisi değil, öncüsü olması vizyonuyla projelerimizi hayata geçiriyoruz.
2022’de açıkladığımız Mobilite Araç ve Teknolojileri Stratejisi yol haritası ile ülkemizde ve dünyadaki mevcut durumu tahlil ederek muhtaçlıkları ortaya koyduk.
Mobilitedeki dönüşüme ülkemizin ahengini kolaylaştırmak gayesiyle stratejik amaçları, kritik siyaset ve projeleri belirledik. Elektrikli araç ve batarya üretiminden şarj istasyonlarına, şoförsüz araç geliştirmeden test merkezlerine, pek çok stratejik alanda somut gayeler tespit ettik.
Sektörle sıkı iş birliği içinde hazırladığımız, gelecek vizyonumuzu ortaya koyduğumuz yol haritasındaki amaçlarımızın birkaçına kısaca değinmek istiyorum.
“Hedef 2030’da elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araçların pazar hissesini %35’e çıkarmak”
2030 yılında elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araçların Türkiye’deki pazar hissesinin %35’e, bu araçların üretiminde yaygınlık oranının da %75’e çıkmasını amaçlıyoruz.
Elektrikli, kontaklı ve otonom hafif ve ağır ticari araç üretiminde Avrupa’da önder, dünyada birinci beşte olacağız. Batarya modül ve alt komponent yatırımlarıyla Ülkemizi batarya üretim üstlerinden biri haline getireceğiz.
“Bugün 27 binden fazla Togg akıllı araç Türkiye yollarında”
Siber güvenlik, sürüş güvenliği ve şoför davranışlarının modellemesi yazılımları başta olmak üzere kontaklı ve otonom araç yazılımları geliştirip bunların ihracatını yapan birinci 10 ülke ortasında yer alacağız. Yeni yaklaşımımızın en kıymetli izlerinden biri kuruluşundan yalnızca 4 yıl sonra 29 Ekim 2022’de tanıtımını gerçekleştirdiğimiz elektrikli ve akıllı aracımız Togg. Bugün 27 binden fazla Togg akıllı araç Türkiye yollarında.
Togg, mobilitede Türk mühendislerinin ve teknisyenlerinin neleri başarabildiğini ispatıdır. Togg’la yeni mobilite ekosisteminde Türkiye olarak biz de varız dedik. Çalışmalarımızla vites yükselttiğimiz bir periyoda girdik. Bakanlığımız ve bağlı kuruluşlarımızla Türkiye’yi elektrikli temaslı otonom araç teknolojileri üretiminde global bir cazibe merkezi haline getirmek için tüm imkanlarımızı seferber etmeye devam ediyoruz.
Türkiye’de yüksek teknolojili eserlerin geliştirilmesine odaklanan Teknoloji Odaklı Sanayi Atağı Programı ile bu bölümde akıllı kent içi elektrikli toplu taşıma araçlarının geliştirilmesi ve seri üretimden ileri düzey sürüş dayanak sistemleri, otonom araçlarda kullanılacak akıllı kamera sistemlerinden elektrikli araçlar için şarj ekosistemi yatırımlarına toplam büyüklüğü 32 milyar liraya aşan 38 yatırım projesini destekliyoruz.
Sanayi ve üniversite iş birliğini güçlendirici adımlar atıyoruz. Bugüne dek teknoparklarımızda 234 teknoloji teşebbüsünün mobility teknolojileri alanında 284 ARGE projesini destekledik. TÜBİTAK burs ve takviye programlarıyla son 22 yılda bu bölümde 1129 proje ve 2806 akademisyeni 5 milyar 600 milyon lirayla destekledi. Bugün açılışını yaptığımız ve Avrupa Birliği dayanaklı Bakanlığımız Rekabetçi Dallar Programı kapsamında 5 milyon avro bütçeyle hayata geçirilen projeyle, mobility ekosistemimizin geliştirdiği eser ve hizmetler için muhtaçlık duyulan test, entegrasyon ve sertifikasyon altyapısını sağlayan bir merkezi açmış olduk. Yazılımları sanal simülasyonlarla test eden, herkese açık bir inovasyon platformu sunan merkezimizin, memleketler arası akreditasyon alarak, regulasyon testlerinin ülkemizde yapılması maksadıyla gerekli çalışmaları da süratle gerçekleştirdik.
“Otonom ve irtibatlı araçların fiziki testlerine yönelik akıllı test pistini de devreye alacağız”
OPINA ile önümüzdeki devirde ülkemizdeki otonom ve kontaklı araçların fiziki testlerine yönelik akıllı test pistini de devreye alacağız. İnanıyorum ki bu merkez, ülkemizin mobilite ekosisteminin dönüşümüne ve rekabetçiliğine kıymetli katkılar sağlayacak.
Platformun hayatı geçirilmesine katkı veren bakanlığımız ilgili ünitelerinden İstanbul Okan Üniversitesi’ne, Yazılım Sanayicileri Derneği’nden Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği’ne, Türkiye Elektronik Sanayicileri Derneği’nden Doğu Marmara Kalkınma Ajansı’na tüm paydaşlara huzurlarınızda şükranlarımı sunuyorum.
Ayrıca İstanbul Okan Üniversitesi’nin vizyonunda araştırmayı, geliştirmeyi, inovasyonu, üniversite-sanayi iş birliğini merkeze koyan çok kıymetli Mütevelli Heyet Başkanı’na ve çalışma arkadaşlarına, rektör hocamıza, tüm akademisyenlerimize ve elbette bu üniversiteye güçleriyle güç katan sevgili öğrencilerimize de huzurlarınızda şükranlarımı sunuyorum.
Ülkemizde bu alanda çalışma yürüten üniversitelerin, özel kesimin, teknoloji teşebbüslerinin bu imkanlardan azami derecede faydalanmalarını ve bu sistemi en uygun formda kullanarak yenilikçi eser ve hizmetlerini birlikte gerçekleştirmelerini temenni ediyorum.
İstanbul Okan Üniversitesi Mütevelli Heyet Başkanı Bekir Okan konuşmasında “Üniversitemiz haberleşen otonom araçların araştırma altyapısında ve bilgi birikiminde öncü pozisyonda. Türkiye’nin patent raporu yayınında otomotiv kategorisinde yapılmış patent müracaatlarına nazaran, oluşturulan sıralamada birinci 5 üniversite ortasında yer alıyoruz. Mühendislik ve Tabiat Bilimleri Fakültemizin kuruluşundan bu yana, ulaştırma teknolojileri ve otomotiv mühendisliği öncelikli bir çalışma alanı oluşturdu. İstanbul Okan Üniversitesi olarak akıllı ve haberleşen araç teknolojilerinde kıymetli atılımlar yapmaya devam edeceğiz” dedi.
İstanbul Okan Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Güliz Muğan ise “Mühendislik ve Tabiat Bilimleri Fakültemizde elektrikli araçlar ve akıllı araçlar alanındaki Ar-Ge çalışmaları Türkiye’de birinci sefer 2009’dan başladı ve güçlenerek devam ediyor. Akademisyenlerimizin yanı sıra, lisans ve lisansüstü seviyedeki öğrencilerimiz de eğitim ve araştırmalarında bu altyapının sağladığı imkanlardan yararlanıyor. Ve böylelikle daha öğrencilikleri devam ederken kesimin bir modülü haline gelebilmeyi deneyimliyorlar. Bu altyapı ile, akıllı ve haberleşen araçlar teknolojilerinin sırf Türkiye’de değil, tüm Avrupa ülkelerinde, giderek dünya çapında güçlenmesine takviye sunuyor olacağız. Bu manada OPINA projesi yalnızca teknolojik amaçlarımızın bir göstergesi değil, birebir vakitte memleketler arası iş birliğinin ve bilgi paylaşımının bir sonucu olarak da ön plana çıkıyor“ diye konuştu.
Açılış Töreni’nin akabinde Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır OPINA otonom aracının test sürüşüne katıldı.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
GÜNDEM
22 Kasım 2024SPOR
22 Kasım 2024SPOR
22 Kasım 2024GÜNDEM
22 Kasım 2024GÜNDEM
22 Kasım 2024SPOR
22 Kasım 2024SPOR
22 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.