DOLAR 34,4939 -0.01%
EURO 36,1768 -0.23%
ALTIN 2.963,190,05
BITCOIN 33987244.59136%
İstanbul
13°

AÇIK

06:23

SABAHA KALAN SÜRE

İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü, TÜBİTAK 4008 programında 2 projesi birden desteklenen tek vilayet oldu
  • HaberKenti
  • Gündem
  • Eğitim
  • İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü, TÜBİTAK 4008 programında 2 projesi birden desteklenen tek vilayet oldu

İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü, TÜBİTAK 4008 programında 2 projesi birden desteklenen tek vilayet oldu

ABONE OL
Mayıs 17, 2024 15:48
İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü, TÜBİTAK 4008 programında 2 projesi birden desteklenen tek vilayet oldu
0

BEĞENDİM

ABONE OL

İzmir İki Projesi Birden Dayanak Alan Tek Vilayet Oldu

TÜBİTAK 4008 programı kapsamında takviye almaya hak kazanan projeler, 10-16 Mayıs Engelliler Haftasında açıklandı. İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanan ‘Özel Öğrenciler Tabiatın Kucağında Bilim Yolunda İlerliyor’ ve ‘Bilimin Işığında Aydınlansın Dünyam’ projeleri, TÜBİTAK 4008 kapsamında desteklenen projeler oldu. Böylelikle İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü, program kapsamında 2 projesi birden dayanak alan tek vilayet olarak büyük bir muvaffakiyete imza attı.

Program kapsamında desteklenen ‘Özel Öğrenciler Tabiatın Kucağında Bilim Yolunda İlerliyor’ projesi; özel ihtiyaçlı bireyler ve bu bireylere hizmet veren şahıslar ortasında bilimsel uygulamaların ve bilim kültürünün yaygınlaşmasına katkı sağlamayı amaçlıyor. Ayrıyeten projeyle özel ihtiyaçlı bireylerin bilimsel etkinliklere ve topluma faal iştirakinin etkileşimli uygulamalarla desteklenmesi ve yaygınlaştırılması hedefleniyor. Projenin gaye kitlesini, kentte tahsil gören hafif, orta seviye zihinsel engelli ve otizm spektrum bozukluğu olan üçüncü kademe öğrencileri oluşturuyor.

‘Bilimin Işığında Aydınlansın Dünyam’ projesinin amaç kitlesi ise Türkiye’nin her yerinden tahsil görmek için İzmir’e gelen Âşık Veysel Görme Engelliler Ortaokulu öğrencilerinden oluşuyor. Görme engelli öğrencilerin ferdi gereksinimleri dikkate alınarak tasarlanan proje ‘Doğa ve Çevre’, ‘Matematik ve Zekâ Oyunları’, ‘Kültür ve Miras’, ‘Sağlıklı Beslenme’, ‘Uzay ve Bilim’ temalarına yönelik okul dışı öğrenme tecrübelerini içeriyor.

Projede, dezavantajlı öğrencilerin bağımsız hareket hünerlerinin gelişimi başta olmak üzere toplumsal, bilişsel ve duyuşsal istikametten çok taraflı gelişimini destekleyici okul dışı ortamlarda gerçekleştirilecek olan ısınma oyunları, eğitsel oyunlar, drama, istasyon tekniği, yaparak yaşayarak öğrenme, tasarım oluşturma üzere farklı formül ve teknikleri içeren etkileşimli uygulamalara yer veriliyor.

‘Engelleri Birlikte Aşacağız’

Özel eğitim gereksinimi olan öğrencilerin fizikî, duygusal, akademik ve mesleksel gelişimleri için hazırladıkları birçok çalışma olduğunu söz eden İzmir Vilayet Ulusal Eğitim Müdürü Dr. Ömer Yahşi; “Özel ihtiyaçlı evlatlarımızın eğitim hakkını korumak için ferdî ve mesleksel olarak gelişimlerini sağlayan her türlü çalışmayı destekliyoruz. Mahzurları birlikte aşacağız. Onlar için yaptığımız tüm çalışmalarda eğitimlerinin önündeki pürüzleri kaldırmayı, eğitim imkânlarını artırmayı hedefliyoruz.” dedi.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.