Tugay, ESHOT’un hizmet kalitesini artırmak, kurumun ve çalışanların kendini çağın şartlarına nazaran yenilemesini sağlamak için Türkiye Kalite Derneği (KalDer) İzmir Şubesi ile Ulusal Kalite Hareketi Âlâ Niyet Bildirgesi’ni imzaladı. 1600’den fazla otobüsle, 430 hatta, her gün ortalama 300 bin kilometre yol yapan; 11 bin durakta hizmet sunan ESHOT, bu çalışmayla hizmet kalitesi manasında çıtayı daha da yükseltecek.
İzmir Büyükşehir Belediyesi, toplu taşımanın can damarlarından ESHOT Genel Müdürlüğü’nün verimliliğini artırma, toplu ulaşım konforunu yükseltme, kurumun ve çalışanların çağın şartlarına nazaran yenilenip gelişmesini sağlama maksadıyla Türkiye Kalite Derneği (KalDer) İzmir Şubesi ile Ulusal Kalite Hareketi Âlâ Niyet Bildirgesi’ni imzaladı. Fuar İzmir C Holü Fuaye Alanı’nda düzenlenen merasime, İzmir Büyükşehir Belediye Lideri Dr. Cemil Tugay ile KalDer İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Lideri Hakan Ünlü, İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Barış Karcı, ESHOT Genel Müdürü Turgay Bozoğlu, İZFAŞ Genel Müdürü Canan Karaosmanoğlu Alıcı ile belediye bürokratları ve kurum çalışanları katıldı.
“Avrupa ve dünya ölçeğinde muvaffakiyetini ispatlamış bir model”
Törende konuşan Lider Tugay, bu imzanın, seçim vaatlerinden olan “Yeni Jenerasyon Belediyecilik” çalışmalarına örnek olduğunu belirtti. Hizmetlerin güzelleştirilmesi ve sürdürülebilirlik konusunda gereken noktaya ulaşmak ismine değerli bir iş birliğine gittiklerini vurgulayan Tugay, ESHOT’un 81 yıllık bir geçmişe sahip olduğunu belirterek, şunları söyledi: “Yol arkadaşlarımız, 1600’den fazla araçla, 430 hatta, her gün ortalama 300 bin kilometre yol yaparak, neredeyse 11 bin durakta hemşehrilerimize hizmet veriyor. Biz kurumumuzun bundan sonraki süreçte çok daha güzel hizmet vermesi için klasik yolların ötesinde bugün Avrupa ve dünya ölçeğinde muvaffakiyetini ispatlamış bir modelle, kalitesini daha da artırması için bir çalışma içerisinde olacağız.”
Hedef, Avrupa Kalite Mükemmeliyet Belgesi
Başkan Tugay, “İçinde yaşadığımız periyot herkesi işletme açısından epeyce zorlayan bir periyot. Özel şirketler batmamak için artık hizmetlerinin sürdürülebilirliğini, verimliliğini ve kalitesini en üst seviyede gerçekleştiriyor. Kamu kurumlarının da artık buna ayak uydurma vakti geldi. Bu model, önümüzdeki günlerde İzmirlilerin ESHOT’tan aldığı hizmetin daha da güzelleşmesini, gelişmesini sağlayacak. Tıpkı vakitte kurum kültüründe örnek bir kurum içi güzelleşmeyi de getirecek ve bunun sonucunda daha şeffaf, daha sürdürülebilir, verimliliğini artırdığımız bir kurumun çalışanları, yöneticileri olmaktan hepimiz gurur duyacağız. Kıymetli yol arkadaşlarım sizden ricam; bu sürecin inanarak kesimi olmanız. Bu cins süreçlerin hepimizi memnun edeceğine yürekten inanmanız ve desteklemeniz. Üzerinize düşen katkıyı sağlamanız, verimli sonuçlar almamıza yardımcı olacak. Bu model ile Avrupa Kalite Mükemmeliyet Belgesi’ne başvurmayı gaye koyan kurum yöneticilerine teşekkür ediyorum” dedi.
“Bize rehberlik ediyor”
Kurumların, kalite ve harikalık yolunda attığı adımların kıymetli olduğunu vurgulayan KalDer İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Lideri Hakan Ünlü de daima düzgünleşme amacının ehemmiyetine dikkat çekti. Ünlü, “EFQM modeli, kurumlarımızın kalite performanslarını, daima olarak kıymetlendirme ve geliştirme ile ilgili fırsatları önlerine koyuyor. Birebir vakitte süreç verimliliği, çalışan iştiraki ve toplumsal sorumluluk üzere kritik alanlarda da bize rehberlik ediyor. Bu modelin kurumlara kazandırdığı en büyük avantajlardan biri, yalnızca bugünkü performanslarının durum tespiti değil, gelecekteki potansiyellerini de görmelerini sağlaması ve memleketler arası perspektifteki muhtaçlıklar doğrultusunda gelişme alanları konusundaki fırsatları ortaya koyması. Ulusal Kalite Hareketi’nin vizyoner adımını destekleyen ve bu seyahate çıkma kararı alan sayın başkanımız Dr. Cemil Tugay’a ve ESHOT Genel Müdürü Turgay Bozoğlu’na teşekkür ediyorum” dedi.
İyi Niyet Bildirgesi kapsamında ESHOT, dünya genelinde 1991’den bu yana uygulanan EFQM Modeli kriterlerini yaşama geçirmeyi hedeflerken, KalDer de çalışmalarında ESHOT’a dayanak vermeyi taahhüt etti.
Hizmet kalitesi daima iyileştirilecek
ESHOT’un, KalDer ile birlikte yürüteceği bu süreçte; daima güzelleşme çalışmaları artarak devam edecek. Çalışanların iştiraki ve gelişimini destekleyen faaliyetler gerçekleştirilecek. Faaliyetlerin verimlilik ve aktifliği güzelleşecek. Sürdürülebilirlik ve toplumsal sorumluluk alanında daha çok çalışma yapılacak. İşbirlikleri ve kıyaslama çalışmaları artırılarak; data, bilgi ve bilgi birikiminin gücünden daha fazla yararlanılacak. Varlık ve kaynaklar daha verimli yönetilecek. ESHOT, teknolojik gelişmeler ışığında, geleceğe dönük hazırlıklarını en yanlışsız halde yapacak. EFQM modelinin sunduğu fırsatlar odağında, hizmet kalitesini daima geliştirerek, yarınlara çok daha güçlü adımlarla ilerleyecek.
EFQM Modeli hakkında
Avrupa Kalite İdaresi Vakfı (European Foundation for Quality Management – EFQM), yenilikçi yaklaşımlar ve bilgiye dayalı bilgiyle elde edilen iç görüyü, aktif alaka ağı ve tanımlanmış bir modeli kullanarak dünya genelinde bireylerin ve kuruluşların öğrenme ve gelişimlerini destekleyen, kâr hedefi gütmeyen bir sivil toplum örgütüdür.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
GÜNDEM
03 Aralık 2024SPOR
03 Aralık 2024SPOR
03 Aralık 2024GÜNDEM
03 Aralık 2024GÜNDEM
03 Aralık 2024SPOR
03 Aralık 2024SPOR
03 Aralık 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.