EY Geleceğin Tüketicisi Endeksi sonuçları açıklandı!
Rapora nazaran; tüketicilerin %67'si, bir toplumsal medya fenomeninin tavsiyesi üzerine en az bir eser satın aldı. İştirakçilerin %57’si satın alma kararı verirken tavsiye almak için çevrim içi ortamlardan faydalanıyor yahut katkıda bulunuyor. Tüketicilerin %61'i ise bilgi paylaşırken kimlik hırsızlığından telaş duyuyor.Uluslararası danışmanlık, kontrol ve vergi hizmetleri şirketi EY (Ernst & Young), Geleceğin Tüketicisi Endeksi araştırmasının 14. versiyonunu yayımladı. Tüketici davranışlarındaki değişime ve bunun tüketici eserleri (CP) ve perakende şirketleri için ne manaya geldiğine dair yeni bir bakış açısı sağlayan rapor, 30 ülkede 23.000'den fazla tüketiciyle yapılan anket çalışmasının sonuçlarını kapsıyor.EY Geleceğin Tüketicisi Endeksi sonuçlarına nazaran; artan ömür maliyetleri, iklim değişikliği ve jeopolitik gelişmelerle ilgili kaygılara karşın, iştirakçilerin neredeyse yarısı (%47) gelecek konusunda optimist olmaya devam ediyor.Sosyal medya fenomenleri tüketicilerin satın alma davranışlarını etkiliyorRapor; tüketicilerin artık daha bağımsız olduklarını, onlarla irtibat kurma ve satın almaya ikna etme konusunda klasik tekniklerin geçerliliğini yitirmeye başladığını gösteriyor. Günümüz tüketicileri faal olarak etkileşime geçebilecekleri, diğerlerine kendi tavsiyelerini verebilecekleri, tarafsız eser incelemeleri bulabilecekleri ve satın alabilecekleri yeni dijital kanallar arıyor.Katılımcıların yaklaşık %57’si satın alma kararı verirken tavsiye almak için çevrim içi topluluklara katıldığını yahut bu topluluklara katkıda bulunduğunu belirtiyor. %67'si ise bir toplumsal medya fenomenin tavsiyesine yahut tanıtımına dayanarak bir eser satın aldığını söylüyor. Z neslinin (%40); Y nesli (%39), X jenerasyonu (%30) ve Baby Boomers jenerasyonuna (%17) kıyasla çevrim içi topluluklarda etkileşime girme ve satın alma kararlarında bu ortamlardan faydalanma mümkünlüğünün daha yüksek olduğu görülüyor.Rapor, müşterilerle tesirli bir biçimde irtibat kurmak için tüketici eserleri ve perakende şirketlerinin; herkese uyan tek bir yaklaşıma güvenmek yerine, ferdi tüketicilerin kıymetleri ve tercihleriyle örtüşen kanallara ve tecrübelere yatırım yaparak daha ikna edici ve geniş kapsamlı taktikler benimsemeleri gerektiğini ortaya koyuyor.Markalar içerik üreticileriyle özgün bağlar kurmalı Geleceğin Tüketicisi Endeksi araştırmasına nazaran; tüketiciler, içerik üreticilerini içeriğin kalitesi ve özgünlüğü için takip ediyor. Bir içerik üreticisini takip eden iştirakçilerin %49'u bu bireylerin paylaşımlarını, bedelli buldukları içerikler ürettikleri için, %44'ü ise içeriklerini eğlenceli buldukları için takip ediyor. İştirakçilerin sadece dörtte biri (%25) bir içerik üreticisini ünlü olduğu için takip ediyor. Tüketiciler, ünlüler yerine niş uzmanlarının ve mikro içerik üreticilerinin tercihlerine daha çok güveniyor.Çerezler çevrim içi alışveriş tecrübesini negatif etkiliyorAraştırmaya katılanlar, kullanıcı hareketlerini izleyen web sitelerinin (%30), tarama/satın alma geçmişine dayalı özel reklamların (%22) ve geçmiş içerik etkileşimine dayalı yeni tecrübelerin (%20) çevrim içi alışveriş tecrübesini negatif etkilediğini belirtiyor. Bu nedenle, web siteleri daha fazla trafik çeken büyük perakendeciler, şahsileştirilmiş tecrübeler tasarlayabilir, markalara sunmak için gereğince güçlü bilgi yakalayabilir ve başarılı olma mümkünlüğünü artırabilir.Müşteriler, elde ettikleri yarar kadar markalara sadık oluyorRapor, müşterilerin indirimler ve özel fırsatlar üzere somut yararlar tarafından yönlendirildiğini ve sadakatlerinin çoklukla elde ettikleri yarar kadar kalıcı olduğunu ortaya koyuyor. İştirakçilerin %46'sı bir markadan aldığı indirimi kullanırken, sırf %31'i bir marka uygulamasını indirdiğini, %23’ü bir markanın ödül/sadakat programına katıldığını ve sırf %22'si son altı ay içinde bir markanın e-posta listesine kaydolduğunu belirtiyor. İştirakçilerin tercih ettiği sadakat programı avantajları ortasında ise fiyatsız kargo (%67) ve makul eserleri mağazada daha düşük fiyat alma (%49) imkânı yer alıyor.Aynı vakitte rapor, datalarını paylaşma konusundaki istekliliğe karşın bilgi ihlalleri, sızıntılar ve siber akınlar konusundaki farkındalığın artması nedeniyle tüketicilerin bilgi güvenliği konusundaki telaşlarının son 12 ay içinde arttığını gösteriyor. Tüketiciler, kimlik hırsızlığı ve dolandırıcılıktan, bilgi güvenliği/ihlallerinden ve datalarını paylaştıkları şirketin hacklenmesinden tasa duyuyor.EY Türkiye Şirket Ortağı, Tüketici Eserleri ve Perakende Sektör Lideri Kaan Birdal araştırmayla ilgili şu değerlendirmelerde bulundu:“Günümüzün bağımsız tüketicilerini tanımak ve ilişki kurmak için perakendecilerin onları yeni bir bakış açısıyla değerlendirmesi ve anlaması gerekiyor. Tüketici eserleri şirketleri, tüketici merkezli yaklaşımı hakikaten benimsemek için marka bedelleri ve kitle istekleriyle uyumlu olan içerik üreticileriyle özgün alakalar kurmalıdır. Yatırım getirisini en üst seviyeye çıkaran bir içerik üretici stratejisi belirlemek, itimat ve nezaret ortasında hassas bir istikrar gerektiriyor. Bu nedenle markalar, içerik üreticilerini seçerken marka prestijini korumak için dikkatli ilerlemeli ve titiz bir performans takibi yapmalıdır. Markalar, detaylı satın alma datalarını geniş davranışsal bilgilerle birleştirerek, hedefleme ve segmentasyonu en düzgün hâle getirebilir ve yanlışsız tüketiciye ulaşmada öne çıkabilir. Bu fırsatları pahalandıran markaların birebir vakitte tüketicilerle itimat oluşturmaları da hayli kıymetli. Bu itimadı, yanlışsız bağlantı stratejisi belirleyerek, siber güvenliğe yatırım yaparak ve tüketicilerin data tasalarını ciddiye alarak sağlayabilirler".Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı