Lipton Türkiye, Çay Hasadı için Kolları Sıvadı
Dünyadaki 130 yıllık çay uzmanlığını Doğu Karadeniz’de yetişen eşsiz Türk çayı ile buluşturan Lipton Türkiye, 2024 yaş çay dönemi için kollarını sıvadı.
Tüm dünyada milyonlarca çaysevere ulaşan esaslı Lipton markasının çay uzmanlığı, Türk çayı ile buluşmaya devam ediyor. Türkiye’de de çayseverlerin en çok tercih ettiği markalardan biri olan Lipton, yüzde yüz sürdürülebilir çay tarımı ve lokal ekonomiyi kalkındırma odaklı yaklaşımıyla, Doğu Karadeniz Bölgesi’nde başlayacak olan çay hasadı için gün sayıyor. Lipton Türkiye, ayrıyeten Sakarya’daki fabrika projesiyle de ülkemizdeki yatırımlarına devam edeceğini belirtiyor.
Lipton Türkiye ile Yüzde Yüz Sürdürülebilir Çay Tarımı
Türk çayının geleceğe ulaşmasını ve Karadeniz tabiatının korunmasını amaçlayan Lipton Türkiye, ülkemizde Yağmur Ormanları Birliği (Rainforest Alliance) Sürdürülebilirlik Sertifikası ile tarım yapan birinci çay markası. Lipton Türkiye; beşere, tabiata ve etrafa duyduğu hürmetle, ekolojik ömrünü tamamlamak üzere olan Türk çayının ve çay kültürünün temsil ettiği pahaların gelecek jenerasyonlara aktarılması için çalışıyor. Bu seyahatte çiftçisiyle el ele yürürken, bölge beşerinin hayatına da bedel katıyor. Tabiatla ve toprakla olduğu kadar üreticiyle de sürdürülebilir bağlantılar kuran Lipton Türkiye, çiftçilerin sağlıklı, inançlı, etik şartlarda üretim yapması için projeler yürütüyor ve eğitimler veriyor.
Yatırımlarla Lokal Kalkınmaya Katkı
Pazar ve Fındıklı’da bulunan fabrikalarına ek olarak Lipton Türkiye, Sakarya Arifiye’de de yaklaşık 650 milyon liralık bir yatırım gerçekleştiriyor. Temel atma merasimi geçen yıl gerçekleştirilen çay paketleme fabrikasının bu yıl içinde üretime başlaması öngörülüyor. Fabrika projesinin, Sakarya ve etrafında yaklaşık 300 bireye istihdam sunması hedefleniyor.
Lipton Türkiye Genel Müdürü Fatih Atay, şunları söyledi: “Lipton Türkiye olarak Doğu Karadeniz Bölgesi’nin ekonomik, toplumsal ve doğal hayatı için kıymet yaratmak önceliğimiz. Çay uzmanı kimliğimizle bitkilerin güzelliğini yalnızca tüketicilerimize değil, çayın seyahati boyunca dokunduğu tüm paydaşlarımıza ulaştırmak istiyoruz. Üreticilerimiz de bu paydaşlarımızın başında geliyor. Onları dinlemeye, muhtaçlıkları doğrultusunda adımlar atmaya ve Türk çayını ve temsil ettiği bedelleri birlikte geleceğe taşımaya devam edeceğiz.”
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı