Marka kimliğini Heltia olarak değiştiren Salus, Türkiye’nin en kapsamlı dijital sıhhat uygulaması olma yolunda ilerliyor

Kişiselleştirme algoritması sayesinde kullanıcıların gereksinimlerine nazaran yönlendirmeler yaparak sağlıklı bir ömür sürmelerine katkı yapan platform, yeni özellikleri ve genişleyen hizmet başlıkları ile Türkiye’nin en kapsayıcı dijital sıhhat uygulaması olma gayesi yolunda süratle ilerliyor.  

Günümüz dünyasının süratle değişen iş ve ömür dinamiklerine ahenk sağlayabilmek ismine daima çabalayan insan için şahsileştirilmiş sıhhat idaresi giderek kıymet kazanıyor. “Önleyici sıhhat uygulamaları” da son vakitlerde yükselen bir trend olarak karşımıza çıkıyor. Önleyici sıhhat uygulamaları ile sağlıklı ömür ve alışkanlık değişimleri hedefleniyor ve bireylerin genel sıhhati korunarak daha uzun, kaliteli bir ömür sürmelerine katkı sağlanabiliyor.

Globaldeki yükselişine rağmen ülkemizde örneklerine az rastladığımız bu yeni jenerasyon sıhhat trendi alanında öne çıkan uygulamalardan Salus, kısa mühlet evvel marka kimliğinde bir değişikliğe giderek, bütünsel sıhhat yaklaşımını daha uygun tabir eden “Heltia” ismi ile yola devam etme kararı aldı.

2022 yılı Nisan ayında Salus ismi ile kurulan, yeni marka kimliğiyle Heltia uygulaması, art tarafta çalışan güçlü algoritması ile sunduğu şahsileştirilmiş hizmetler yanında sade ve kullanılabilir arayüzü ile de dikkat çekiyor. Kullanıcılarını merkeze alarak kapsamlı bir önleyici sıhhat dünyası kurgulayan Heltia; mental sıhhat, beslenme ve fizikî sıhhat olmak üzere üç alanda hizmet veriyor. Ayrıyeten annelik ve ebeveynlik üzerine sağladığı hizmetler de mevcut.

“Kullanıcıların etrafında 360 derece önleyici bir sıhhat dünyası kuruyoruz”

Heltia Kurucu Ortağı ve CEO’su Alperen Adikti Heltia’nın hizmet modelini şöyle anlatıyor: “Biz tüm kullanıcılarımıza farklı alanlardan uzmanların yer aldığı bir danışman takım kuruyoruz. Ve bunu şahsileştirilmiş bir biçimde, dijital ortamda yapıyoruz. Örneğin, kullanıcı bir sabah omuz ağrısı ile uyandığında direkt fizyoterapistine yazarak randevu alabiliyor. Mental sağlık-beslenme-fiziksel sıhhat üçgeni ile aslında kullanıcıların etrafında 360 derece bir önleyici sıhhat dünyası kurmuş oluyoruz. Bu birden fazla şahsa erişilemez görünebilir lakin Heltia ile aslında epey ulaşılabilir bir ayrıcalık. Buna ek olarak sunduğumuz içerik dünyası da bireylerin kendi kendilerini destekleyebilmeleri için epeyce yararlı. Üstelik Heltia içerisindeki binlerce içeriğin tamamı fiyatsız.”

Heltia, çalışanlar için de bedelli bir yan hak

Uygulama, şahsileştirme algoritması sayesinde kullanıcıların nelere gereksinim duyduklarını anlıyor ve ona nazaran yönlendirmeler yapıyor. Kullanıcıların yüzde 90’ı kendileri ile birinci eşleştirilen uzmanlarla Heltia seyahatlerine devam ediyor. Birebir vakitte çok pahalı bir çalışan yan hakkı olarak konumlanan Heltia, patronun çalışana verdiği pahası göstermenin en düzgün yollarından biri olarak da öne çıkıyor. İş dünyasındaki bu pozisyonu ile Heltia, patron ile çalışan ortasındaki bağı da güçlendiriyor.

Kurumsal hayatta mental sağlık dayanağına muhtaçlık giderek artıyor

Heltia’nın kurumsal kullanıcı bilgilerine nazaran en çok mental sağlık alanında dayanak alındığı görülüyor. Küresel araştırmalar da aslında bu datayı teyit ediyor. Dünya Sağlık Örgütü’nün bilgilerine göre Türkiye’de halkın yaklaşık yüzde 38’i klinik psikoloji hizmetine ihtiyaç duyuyor ve yüzde 60’ın üzerinde bir popülasyon da günlük yüksek gerilimden muzdarip. Ruhsal takviyeden sonra beslenme danışmanlığı ikinci sırada, aile ve ebeveynlik danışmanlığı ise üçüncü sırada yer alıyor. Sonrasında ise spor ve fizikî sağlık danışmanlıkları geliyor.

Binlerce içerikten oluşan varlıklı bir dünya

Çok geniş ve kaliteli uzman ağı yanında Heltia, her kullanıcı için özel olarak hazırladığı varlıklı bir içerik dünyası sunuyor. Uzman onaylı meditasyonlar, makaleler, sesli ve manzaralı içerikler Heltia içerisinde mevcut. Tüm bu içerikler kullanıcılara fiyatsız olarak sunuluyor ve kullanıcıların içerik okuma / izleme alışkanlıklarına nazaran yenileniyor. Heltia Kütüphanesinde günlük teklifler, makaleler, meditasyonlar ve yönlendirmeli antrenmanlar, görüntüler,psikoloji antrenmanları ve testleri yer alıyor.

Arka planda bilimin gücü var

Heltia’yı farklı kılan yanlarından bir başkası platform ile ilgili her mevzuda bilimsel adımlar atılması. Bu bağlamda algoritma ve uygulama içerisindeki tecrübe geliştirilirken klinikte, yüz yüze sistemde yapılan her şey en gerçek formuyla yansıtılıyor. Heltia’da mental sıhhat tarafında iki, beslenme ve fizikî sıhhat tarafında bir klinik lideri bulunuyor. Bu klinik önderlerine tıpkı zamanda Akademik Danışma Kurulu üyeleri takviye oluyor. Ayrıyeten Heltia, danışan gören uzmanlar konusunda da çok titiz davranıyor. Klinik önderler her bir başvuruyu kıymetlendiriyor, sonrasında titiz bir mülakat sürecine geçiliyor.

“Hedef Türkiye’nin en kapsayıcı dijital sıhhat uygulaması olmak”

Kasım 2023’te tohum yatırım tipinde aldığı 4,7 milyon dolarlık yatırımı hem B2C hem de B2B taraftaki büyümesini hızlandırmak için kullanan Heltia, bir yandan eser teknolojisini geliştirmeye devam ediyor. En büyük gayelerinin Türkiye’nin en kapsayıcı dijital sıhhat uygulaması olmak olduğunu altını çizen Alperen Adikti, bu seyahat için planladıkları adımları şöyle özetliyor: “Yapmaya çalıştığımız şey, her bireyin kendi muhtaçlıklarını anlamak ve ona uygun şekillenen bir takviye ağı kurmak. Bu yolda olağan ki en büyük önceliğimiz kullanıcılarımızın güzel oluşlarını destekleyecek adımlar atmak. Kullanıcılarımızın düzgün ve sağlıklı hayat alışkanlıkları geliştirmelerine yardımcı olarak, uzun vadeli potansiyel sıhhat meselelerini mümkün olduğunca engellemeyi hedefliyoruz. Bu fikri kurumsal tahlillerle bir ortaya getirerek de patronlarla çalışanlar ortasında çok daha manalı bir bağ kurmayı amaçlıyoruz.”

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Benzer Videolar