Asya’dan Avrupa’ya Demir İpek Yolu hayalinin gerçekleşmesi için 2019 yılından bu yana ülkeler ortası kıymetli mutabakatlara ve taşımalara imza atan, 2022 yılında öteki taşıma modlarını da faaliyet alanına dahil ederek tüm taşıma modları ile lojistik bölümünün değerli bir aktörü olan Pasifik Eurasia, orta koridor ve Kalkınma Yolu gelişmelerini yakından takip ederek amaç büyütürken, bu yıl net periyot karını da yüzde 125 artırdı.
Pasifik Eurasia 31.12.2023 tarihli enflasyon muhasebesi uygulanarak düzenlenmiş bilançosunu dün (30 Nisan 2024) açıkladı. KAP’ta yayımlanan bilançoya nazaran Pasifik Eurasia’nın net devir karı 2022 yılına nazaran yüzde 125 artış göstererek 235 milyon TL, cirosu ise 710 milyon TL olarak gerçekleşti. Kelam konusu periyotta öz kaynakları yüzde 578 artışla 1,1 milyar TL’ye yükselen Pasifik Eurasia’nın 2023 yıl sonu itibariyle toplam etkin büyüklüğü ise yüzde 97 artışla 1,6 milyar TL oldu.
“Hedefimiz şirketimizi demiryolu nakliyatını merkeze alarak büyütmek”
Pasifik Holding CEO’su F. Nusret Dur, dünya genelinde lojistik kesiminde demiryolu nakliyeciliğine büyük bir talep olduğunu söyledi. Ülkemizde demiryolu yük nakliyatının memleketler arası taşımalardaki hissesinin yüzde 1 düzeyinde olduğunu belirten Nusret Dur, “Türkiye’de bu oranı en kısa vakitte yüzde 5’e çıkarmak için yatırımlarımıza ve çalışmalarımıza devam edeceğiz. Demiryolu nakliyatı son devirde lojistikte en çok konuşulan taşıma modu oldu. Bunun en kıymetli nedeni ‘Yeşil Lojistik’ kavramı. Karbon ayak izinin azaltılması hedefiyle elektrikli çizgiler üzerinden yapılan demiryolu taşımaları yeşil lojistik kavramının temelini sağlamlaştırıyor. Biz de şirket olarak bu emele uygun hareket ediyoruz. Avrupa’nın önde gelen farklı demiryolu şirketleriyle iş birliği yaptık. Hacmi artıracak terminal yatırımları dahil ek muahedeler için şu anda görüşmelerimiz sürüyor” diye konuştu.
Türkiye’de önümüzdeki devirde demiryolu altyapı yatırımlarına önemli bir hisse ayrılacağının altını çizen ve kendilerinin de DTİ (Demiryolu Tren İşletmecisi) olarak kendi lokomotif ve vagonlarıyla taşıma yapacaklarını ve bu sayede maliyetlerini azaltacaklarını ve iş hacmini artıracaklarını söz eden Dur, kelamlarını şöyle sürdürdü:
“Dünyada özelikle Çin ve Avrupa ortasında akan demiryolu yük trafiğinin büyük çoğunluğu kuzey koridor diye isimlendirilen Çin-Kazakistan-Rusya-Ukrayna üzerinden akıyordu. Lakin bölgede devam eden savaş nedeniyle orta koridor kıymet kazandı. 2019 yılında başladığımız orta koridor taşımaları geçtiğimiz yıl mayıs ayından bu yana kapasitenin artırılması gayesiyle modernizasyon bakım çalışmaları devam eden BTK sınırının efektif kullanılamamasından ötürü hacimsel manada düştü. Şirket olarak kesintisiz taşımanın devam etmesi gayesiyle demiryolu karayolu irtibatlı olarak, Karadeniz’de Karasu-Samsun-Batum sınırında gemimizi kullanarak süreci destekledik. Çok yakın bir vakitte çizginin modernizasyonunun tamamlanacağını biliyoruz ve bu durum Türk Cumhuriyetleri ve Çin taşımalarımızda önemli bir hacimsel artışa dönüşecek. Bunun yanında ülkemizin büyük kurumsal şirketleri ile proje yükleri için görüşmelerimiz, deneme taşımalarımız devam ediyor ve tüm bunlar 2024 yılında demiryolu taşımalarımızın artacağının en kıymetli göstergesidir.”
“2024 yılında da büyümeye devam edeceğiz”
Pasifik Eurasia’nın Türkiye’nin dış ticaretine katkıda bulunma gayesi ile yola çıktığı günden itibaren hem ulusal hem de milletlerarası platformlarda ağır uğraş gösterdiğinin altını çizen Dur, Asya’dan Avrupa’ya Demir İpek Yolu hayalinin gerçekleşmesi için 2019 yılından bu yana ülkeler ortası kıymetli mutabakatlara ve taşımalara imza attıklarını hatırlattı. 2022 yılında hava yolu ve deniz yolu nakliyeciliğine da girerek tüm taşıma modları ile lojistiğe istikamet verdiklerini anlatan Dur, kombine, intermodal ve multimodal taşımacılıkta sektör lideri olma hedefiyle, lojistik dalına de paha katmak için çalıştıklarını söyledi.
Basra Körfezi’ni Irak ve Türkiye üzerinden Avrupa’ya bağlayacak 1.200 kilometrelik ‘Kalkınma Yolu Projesi’nin de Türkiye’nin lojistik üs olması manasında değerine işaret eden Dur, “Bu yeni güzergâh bölgedeki yüklerin Avrupa ve Orta Asya’ya erişiminde kolaylık sağlayacak. Kelam konusu projeyi yakından takip ediyoruz. Avrupa’da yaptığımız yeni mutabakatlar, başlayan proje taşımaları, doğu coğrafyamızda mevcut iş birliklerimizle birlikte, kilit noktalarda yapılacak terminal yatırımları, yeni kiralamalar sayesinde 2024 yılında da büyümeye devam edeceğiz. Kamunun demiryolu yatırımlarının sürat kazanacağı, ekonomik konjonktürde yılın ikinci yarısı kendisini gösterecek olumlu seyir, yeşil lojistiğe ilginin artmış olması, karbon ayak izinin maliyetlere olan tesiri nedeniyle demiryoluna yönelim üzere tüm faktörler ne kadar yanlışsız bir noktada olduğumuzu gösteriyor. Tüm bu sektörel gelişmeler, şirket olarak yaptığımız muahedeler, iş birlikleri, DTİ ve terminal yatırımları ayrıyeten BTK sınırındaki modernizasyon çalışmalarının da tamamlanmak üzere olması sayesinde hem ciro hem de karlılık manasında önümüzdeki devirlerde amaçlarımıza ulaşacağımıza inancımız tamdır” diye konuştu.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
GÜNDEM
25 Kasım 2024SPOR
25 Kasım 2024SPOR
25 Kasım 2024GÜNDEM
25 Kasım 2024GÜNDEM
25 Kasım 2024SPOR
25 Kasım 2024SPOR
25 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.