Škoda Auto Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Martin Jahn, Türkiye’ye bir ziyaret gerçekleştirdi. Martin Jahn, Ulu Auto Škoda Yönetim Kurulu Lideri Ahmet Ulu, Doğuş Otomotiv CEO’su Ali Bilaloğlu ve Aziz Auto Škoda Türkiye Genel Müdürü Zafer Başar tarafından ağırlandı.
Ziyaret kapsamında Škoda’nın Türkiye’deki stratejik önemi ve iş birliği imkanları yakından değerlendirildi. Bununla birlikte Türkiye’nin otomotiv pazarındaki şimdiki durumu, pazar beklentileri ve müşteri gereksinimleri üzere bahislerde karşılıklı fikir alışverişi yapıldı.
“Škoda, Türkiye Pazarında Etkileyici Bir Performans Sergiliyor”
Škoda Auto Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Martin Jahn Türkiye pazarıyla ilgili olarak yaptığı değerlendirmede, “Türkiye bizim için çok değerli ve stratejik bir pazar. Škoda, Türkiye pazarında etkileyici bir performans sergiliyor. Bu periyotta, Škoda müşterilerine Türkiye genelinde toplamda 35 bin 41 araç teslim edildi ve bir evvelki yıla nazaran teslimatlarında yüzde 80’lik bir artış sağladı. 2023 yılı, Škoda’nın Türkiye’deki muvaffakiyetinin bir yansıması olarak tüm vakitlerin en yüksek satış hacmi ve Škoda’nın bulunduğu tüm ülkeler ortasında yıllık artış açısından 4. sıraya yerleştiği bir yıl oldu. Global sıralamada ise 8.nci sıraya yükseldi… Škoda’nın Türkiye’deki pazar hissesi da kıymetli ölçüde büyüdü; 2023 yılında yüzde 3,6 pazar hissesi elde etti. Bilhassa, Superb sedan satışlarında liderlik koltuğunu korurken, Scala modeli kendi segmentinde 2. sıraya yerleşerek dikkatleri üzerine çekti. 2024 yılında ise Türkiye pazarında 40 binin üzerinde satış adedine ulaşmak istiyoruz. Bu da değerli bir büyüme manasına geliyor. Ayrıyeten yeni kurumsal kimliğimizi de tanıtıyoruz. Böylelikle yetkili satıcı ve servislerimiz de yeni kurumsal logoya geçecek.” dedi.
Jahn, Škoda olarak Türkiye pazarındaki varlıklarını güçlendirmeyi ve Türk tüketicilere daha fazla heyecan verici ve yenilikçi eserler sunmayı hedeflediklerini de kelamlarına ekledi.
“Škoda Auto Group, 2023 yılını Rekor Satış ile Kapattı”
Škoda Auto olarak küresel performanslarını da pahalandıran Martin Jahn “2023 yılında teslimatlarımızdaki yıllık yüzde 18,5’lik artış, 2023 yılında müşterilerimize 866 bin 800 araç teslim edilmesini sağladı. Enyaq modelindeki yüzde 52,1’lik artış ise tam elektrikli SUV’un rekor düzeyde 81 bin 700 adetlik teslimat yapmasını sağlamış ve onu birçok Avrupa pazarında en çok tercih edilen elektrikli araçlardan biri haline getirmiştir” dedi.
“Otomotiv kesimi kıymetli dönüşümler yaşıyor”
Global otomotiv pazarını da kıymetlendiren Jahn “Teknolojik gelişmeler, değişen tüketici tercihleri ve mevzuat değişiklikleri otomotiv kesimini etkiledi. Bilhassa, Ukrayna’daki savaş üzere gibisi görülmemiş şartlar bölümde belirsizlik yarattı. Elektrikli araçların pazar hissesindeki artış değerli olsa da global büyüme yavaşladı ve tüketici benimseme oranları beklenenden düşük kaldı. Birçok pazarda tüketici inancının, yüksek maliyetlerin ve jeopolitik belirsizliğin tesiri altında olduğu bir devirdeyiz. Ayrıyeten, şarj altyapısının genişleme suratı ve değişken emtia fiyatları da dönüşümün suratını etkilemektedir” biçiminde konuştu.
Škoda Auto’nun Gelecek Satış Stratejisi, Şu Ana Odaklanıyor
Škoda Auto Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Martin Jahn Škoda’nın gelecek stratejisini şu biçimde açıkladı; “2024 yılında, Scala ve Kamiq üzere çok talep gören modellerin yenilenmiş versiyonları piyasaya sürülecek. Ayrıyeten, en çok satan model olan Octavia’nın modernize edilmiş bir versiyonu da müşterilerimizle buluşacak. Yeni jenerasyon plug-in hibrit motorlara sahip amiral gemileri Superb ve Kodiaq’ın da yeni versiyonları tanıtılacak. 100 km’den fazla büsbütün elektrikli menzile sahip yeni kuşak plug-in hibrit motorlara sahip modellerin yanı sıra büsbütün elektrikli modellerle pazar hissemizi artırmayı hedefliyoruz. Bilhassa, Elroq ismini verdiğimiz büsbütün elektrikli yeni kompakt SUV’un dünya prömiyeri değerli bir adım olacak. Ayrıyeten, 2025’te tanıtılacak olan büsbütün elektrikli kompakt SUV olan Škoda Epiq de müşterilerimize sunulacak. Škoda olarak, tanınan kompakt segmentte yeni modellerle pozisyonumuzu güçlendirmeyi ve küreselleşme stratejimizi hızlandıracağız.”
Škoda, Elektrikli Araç Portföyünü Genişletiyor
Škoda Auto Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Martin Jahn, Škoda’nın elektrikli araç vizyonunu ise şu sözlerle ifade etti; “Škoda’nın geleceği, giderek daha elektrikli hale gelmektedir. Marka olarak, müşterilere büyüyen bir tam elektrikli araç portföyü, daha gelişmiş plug-in ve hafif hibritler ile yüksek verimli yanmalı modeller ortasında seçim yapma özgürlüğü sunmak istiyoruz. Škoda’yı, elektrikli araç portföyünü genişleterek, önümüzdeki yıllarda altı yeni modelle daha rekabetçi bir pozisyona getireceğiz. Birinci etapta, Enyaq modelimizin akabinde Skoda Elroq ve Skoda Epiq, bu modeller ortasında vizyonumuzu göz önüne seren seçenekler olarak dikkat çekiyor”.
Škoda, Büyüme Stratejisi Doğrultusunda Yeni Pazarlara Giriyor
Škoda’nın genişleme stratejisi kapsamında yeni pazarlara giriş yaptığını da hatırlatan Jahn “Hindistan’daki operasyonlarımızı güçlendirme ve yeni pazarlara giriş yapma çalışmalarımız büyüme stratejimiz kapsamında gerçekleşiyor. Bu çerçevede, Brunei’ye giriş yapıldı ve Vietnam üzere pazarlar üzerinde odaklanıyoruz. Kazakistan’da Škoda markasının başarılı bir halde geri dönüşünün temelini attık. Bu yıl Octavia, Kamiq, Karoq ve Kodiaq olmak üzere dört model serisinin montajına başlayacağız. Ayrıyeten, Orta Doğu ve Kuzey Afrika üzere bölgeleri de dikkatle takip ediyoruz” formunda konuştu.
“Škoda, Çekya’nın Türkiye’ye ihracatında 1.nci sırada”
Škoda Auto Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Martin Jahn’ın Türkiye ziyareti onuruna bir akşam yemeği veren Ulu Auto Škoda Yönetim Kurulu Lideri Ahmet Ulu, burada yaptığı konuşmada “Yüce Auto 70 yıldır otomotiv işinde faaliyet gösteriyor. 1989 yılından bu yana yani 35 yıldır da Çekya’nın bir dünya markası olan Skoda’yı Türkiye’de muvaffakiyetle temsil ediyor. Karşılıklı sevgi, hürmet ve itimat temelinde inşa ettiğimiz bu birlikteliğimiz markamızın kıymetli başarılara imza atmasında en değerli rol oynuyor. Bugün Çekya’nın Türkiye’ye yaptığı toplam ihracat hacmi içinde Büyük Auto kanalıyla Skoda markasının birinci sırada yer alması bunun en büyük göstergesi“dedi.
Türkiye pazarındaki varlığını daha da güçlendirmek ismine yapılan bu ziyaret, Škoda’nın Türkiye’deki büyüme ve muvaffakiyet maksatlarını daha da genişletme yolunda değerli bir adım olarak değerlendirildi.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
GÜNDEM
21 Kasım 2024SPOR
21 Kasım 2024SPOR
21 Kasım 2024GÜNDEM
21 Kasım 2024GÜNDEM
21 Kasım 2024SPOR
21 Kasım 2024SPOR
21 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.