Tesirli bir eğitim programı uygulamanın 7 adımı
Çalışanlar için tesirli bir eğitim programı hayata geçirmek günümüzde mecburilik olsa da farklı dallardan birçok şirket bunun eksikliğini yaşıyor. Online Eğitim Platformu Teedo, karar verme sürecinde patron ve İK yöneticilerine yol göstermesi için tesirli bir eğitim programını uygulamanın temel 7 adımını derledi…Çalışanların kişisel eforları ile şahsî gelişimlerine yatırım yapmalarını yahut yeni uzmanlıklar öğrenmelerini beklemek yerine, her çalışanın muhtaçlık duyduğu bilgi ve maharetleri kazanmasını sağlamak, bir şirket için performansın uygunlaştırılması, verimliliğin ve çalışan memnuniyetinin artırılması üzere değerli kazanımlar yaratacak stratejik bir yatırımdır. Amaç ister yeni çalışanların oryantasyonu ister mevcut işçinin donanım ve yetkinliklerinin artırılması yahut yeni teknolojilerin öğretilmesi olsun; ‘Eğitim’ tüm şirketlerin kurum kültürü ve çalışan kıymet önermesinin vazgeçilmez bir ögesi olmalıdır.Online Eğitim Platformu Teedo’nun Genel Müdürü Selçuk Aytekin, “Şirketiniz bünyesinde tesirli bir eğitim programını hayata geçirmek yahut dışarıdan bu hususta profesyonel takviye almak iş muvaffakiyetini garanti etmekle ilgili değil, tertibinizi bunu başaracak halde optimize etmekle ilgilidir” diyor. Aytekin, hakikat vakitte yanlışsız biçimde verilecek eğitimlerin şirkete birçok açıdan yarar sağlayabileceğini belirterek, “Çalışanı keyifli etmenin tek yolu, yüksek maaş siyaseti uygulamak değildir. Şirketler insan odaklı bir iş kültürü yaratarak, çalışanlarına paha vererek, ferdî ve mesleksel gelişimlerini teşvik ederek de keyifli bir iş ortamı sunabilir. Bu, iş yerinde katılımcılığı ve sadakati artırır. Kendilerine bedel verildiğini gören sadık çalışanların şirkette kalmaları ve işlerinde daha uygun performans göstermeleri kuvvetle olasıdır. Böylelikle şirketin dengeli bir maharet ve bilgi seviyesine sahip olması, başarılı iş sonuçları elde etmesi sağlanmış olur” formunda konuşuyor.Yapılan araştırmalar, resmi bir eğitim programı uygulamak ile şirketin artan karlılığı ortasında şaşmaz bir ilişki olduğunu ortaya koyuyor. ABD’de yapılan bir çalışma, yerleşik bir eğitim programı olan kuruluşların, eğitim programı olmayan kuruluşlara oranla çalışan başına yüzde 218'den fazla gelire ve yüzde 24 üzere şaşırtan bir oranda daha yüksek kâr marjına sahip olduğunu gösterdi. Çalışanlar için tesirli bir program tasarlamak ya da satın almak için hangi adımları atmalısınız? Teedo, karar verme sürecinde patron ve İK yöneticilerine yol göstermesi için temel 7 adımı derledi…
- Eğitim gereksinimlerini değerlendirin
- Bir eğitim metodu seçin
- Doğru araçları tercih edin
- Eğitimi tüm marifet düzeylerine nazaran uyarlayın
- Konuları aktüel tutun
- Çalışan iştirakini teşvik edin
- Geri bildirim döngüsü sağlayın