Türk işletmeleri, dijital dönüşüm yarışında otomasyon ve yapay zeka ile öne çıkıyor
Önder kurumsal otomasyon ve yapay zeka yazılım şirketi UiPath, Inc. (NYSE: PATH), 9 Mayıs 2024 tarihinde, Türkiye’deki müşterilerini temsil eden 400'ün üzerinde üst seviye yöneticinin katıldığı Türkiye'nin birinci “Yapay Zeka Takviyeli Otomasyon Zirvesi”ne İstanbul'da mesken sahipliği yaptı. UiPath müşterileri, iş ortakları ve yükseköğretim kurumlarından oluşan güçlü ve yüksek düzeyde tecrübeye sahip ekosistemiyle Türkiye, UiPath'in kurumsal yapay zeka ve otomasyonu tahlilleriyle, dönüşüm için değerli bir potansiyele sahip.Türkiye'nin önde gelen kamu ve özel kesim kuruluşlarını bir ortaya getiren ve yılın en büyük otomasyon ve yapay zeka uygulayıcıları buluşmalarından biri olan UiPath Yapay Zeka Takviyeli Otomasyon Tepesi, UiPath İş Otomasyon Platformu’nu kullanan “en güzel uygulamaların” ve “müşteri inovasyon hikayeleri”nin paylaşıldığı bir platform vazifesini üstlendi. Önde gelen kuruluşlardan konuşmacılar ve panelistler ortasında Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı İlker Kuruöz, BSH Konut Aletleri Kümesi Dijital Platform Hizmetleri Küresel Lider Yardımcısı Berke Menekli, Akbank İnsan ve Kültür Genel Müdür Yardımcısı Pınar Anapa, Beko CIO'su Yekta Caymaz, Vodafone Türkiye Müşteri Operasyonları, Toptan Satış ve Strateji Genel Müdür Yardımcısı Levent Gemici ve Türkiye Finans İştirak Bankası Dijital Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Melis Tosun Arslan yer aldı. Doruğun ana konuşmacısı olan Türkiye İş Bankası Genel Müdürü Hakan Aran konuşmasında UiPath Süreç Madenciliği uygulamasının, bankanın operasyonel harikalığını nasıl geliştirdiğine odaklanırken ayrıyeten UiPath’ın otomasyon ve yapay zekayı kullanması konusundaki başarılı seyahatini anlattı.Hakan Ortan: “UiPath, dijitalleşme seyahatinde bize güç katıyor”UiPath'in İstanbul'da düzenlediği Yapay Zeka ve Otomasyonu Zirvesi’ne konuk olan İş Bankası Genel Müdürü Hakan Aran, bankanın dijitalleşme süreçleri hakkında bilgi verdi. Bu süreçteki en kıymetli paydaşlarından birinin, 2019 yılından bu yana birlikte çalıştıkları UiPath olduğunu belirten Ortan, “Çevik bir idare anlayışı ile süratli ve aktif bir halde kullanmaya başladığımız Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) teknolojisi, müşterilerimize daha süratli ve kaliteli hizmet sunmamıza değerli katkılar sağlıyor. RPA ile bugüne kadar 850 sürecimizi otomatize ederek verimliliğimizi arttırdık. Otomasyon fırsatlarını daha aktif bir biçimde tespit edebilmek için tekrar Uipath Süreç Madenciliği uygulaması ile kapsamlı süreç tahlillerini süratli ve eksiksiz gerçekleştirerek otomasyon süratimizi daha da arttırıyoruz. Bu uygulamaların ve otomasyon sistemlerinin yanına yapay zeka ve makine öğrenmesiyle geliştirilmiş teknolojileri de eklediğimizde, muhtaçlık duyduğumuz akıllı sistemlere sahip oluyoruz. Bu da dijitalleşme seyahatinde bize güç katıyor” dedi.Ashley Boag: “Türkiye, yapay zeka ve otomasyon konusunda bölgesel merkeze dönüştü”UiPath'in EMEA Operasyonlardan Sorumlu Başkanı Ashley Boag, açılış konuşmasında Türkiye'nin otomasyon ve yapay zeka ekosisteminin olgunluğunu ve bölge genelinde artan tesirini aktardı. “Türkiye, teknolojik gelişmelerden faydalanmaya istekli, enerjik, çalışkan ve son derece uyumlu bir çalışan profiline sahip. UiPath'in ülkedeki güçlü ekosistemi şu anda daima bir büyüme eğiliminde ve artık bölgesinde başkan bir rol üstlenmeye ve bunu hudutlarının ötesine taşımaya hazırlanıyor. Türkiye'deki müşteriler, UiPath İş Otomasyon Platformu’nu kullanarak geliştirdikleri otomasyon ve yapay zeka tahlilleri sayesinde gelecek için bir bilgi tabanı oluşturuyor ve başta EMEA bölgesi olmak üzere tüm dünyadaki müşterilere hizmet veriyorlar. Ayrıyeten birçok milletlerarası şirket, Türk mühendislerin ve yazılım geliştiricilerin dünya standartlarındaki marifetlerinden yararlanarak otomasyon ve yapay zeka için global Harikalık Merkezlerini Türkiye'de kuruyor” dedi.“Türkiye, UiPath için Yunanistan, Kazakistan, Ukrayna ve Azerbaycan'ın da ortalarında bulunduğu yedi ülkeyi yönettiğimiz güçlü bölgesel bir merkez olarak EMEA tertibi içerisinde hayati rol oynuyor. Ayrıyeten BSH, İş Bankası, Vodafone, Beko ve Türkiye'deki pek çok müşterimiz, yalnızca UiPath'in başkan yapay zeka yeteneklerini benimsemekle kalmadı, birebir vakitte muvaffakiyet öykülerini dünyadaki başka dijital önderlerle paylaşma konusunda da öncü oldular.”Tuğrul Cora: “Türkiye’deki kuruluşların yapay zeka dayanaklı dönüşüm seyahatinde yol arkadaşıyız”UiPath Türkiye, Yunanistan, Orta Asya ve Kafkasya Lider Yardımcısı ve Türkiye Genel Müdürü Tuğrul Cora, “UiPath İş Otomasyon Platformu, müşterilerimizin daima yenilik yapma ve bu teknolojilerle mümkün olanın sonlarını zorlama motivasyonuyla yapay zeka ve otomasyonun gücünü birleştirerek gerçek kurumsal bedel yaratıyor” dedi.Zirvede, dijital dönüşümün ilgi alımlı öykülerini dinlemenin çok ilham verici olduğunu belirten Cura, “Kamu ve özel kesimin önde gelen kuruluşlarından oluşan müşterilerimizin, iş süreçlerinde vatandaşlarımız ve sadık müşterilerinin faydasına yapay zeka takviyeli dönüşüm gerçekleştirirken gösterdikleri itimat bizi çok memnun ediyor. İşletmelerde yapay zeka odaklı bir verimlilik paradigmasının eşiğinde duruyoruz ve Türkiye, yapay zeka ve otomasyon kullanımında dünya başkanı. Türkiye'deki müşterilerimizi desteklemekten ve bu fırsatı en âlâ halde değerlendirmelerine yardımcı olabilmekten memnuniyet duyuyoruz” dedi.İnsanların sınırsız potansiyelini ortaya çıkarmak ve insan muvaffakiyetini hızlandırmak için otomasyon ve yapay zekanın dönüştürücü gücünü kullanan UiPath, sektör lideri İş Otomasyon Platformunu yapay zeka yetenekleriyle donatıyor. UiPath İş Otomasyon Platformu, uçtan uca süreçleri anlamak, otomatikleştirmek ve çalıştırmak için eksiksiz bir yetenek paketi sunarken gibisi görülmemiş bir bedel elde etme müddeti de sağlıyor. Bu, müşterilerin eşsiz gereksinimlerini karşılamak için yapay zeka, otomasyon, entegrasyon, data, bağlam ve iş aksiyonu yeteneklerini geliştiriyor.Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı