DOLAR 34,5205 -0.08%
EURO 36,1567 0.4%
ALTIN 3.002,97-0,07
BITCOIN 3347929-1.21756%
İstanbul

PARÇALI AZ BULUTLU

06:26

SABAHA KALAN SÜRE

Yüzde 100 Elektrikli, 420 Kişilik Çevreci Metrobüsün Test Sürüşüne Ekrem İmamoğlu Tanıklık Etti
  • HaberKenti
  • Gündem
  • Yüzde 100 Elektrikli, 420 Kişilik Çevreci Metrobüsün Test Sürüşüne Ekrem İmamoğlu Tanıklık Etti

Yüzde 100 Elektrikli, 420 Kişilik Çevreci Metrobüsün Test Sürüşüne Ekrem İmamoğlu Tanıklık Etti

ABONE OL
Nisan 27, 2024 20:09
Yüzde 100 Elektrikli, 420 Kişilik Çevreci Metrobüsün Test Sürüşüne Ekrem İmamoğlu Tanıklık Etti
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Test sürüşlerinin yaklaşık 1 aydır devam ettiğini belirten İmamoğlu, “Bizim bu cins olaylardaki temel prensibimiz; bu bir işin sürdürülebilirliği, dayanıklılığı… Daha evvel, biliyorsunuz, çok aksilikler yaşandı. Araçlar alındı, uyumsuz oldu. Araçlar gidemedi. Yokuş tırmanamadı. Modülü bulunamadı. Araçlar daha sonra, neredeyse tedavülden kalktı. Ve tabiri caizse, hurdaya dönüşecek halde çürümeye terk edilmek zorunda kaldı. Bu bahsettiğim şey 16-17 yıl öncesinin bir bahtsız kıssası. Lakin biz, bütün işlerimizi çok ince eleyip, sık dokuyarak yapmak çabasındayız. Zira vereceğimiz her kuruş lira, milletimizin parası. Onun için, en yanlışsız biçimiyle yatırım yapma uğraşı içerisindeyiz. Umarım güzeli olur” dedi. 

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu; çevreci, yüksek teknolojilerle donatılmış, 420 yolcu kapasiteli, yüzde 100 elektrikli metrobüsün test sürüşüne tanıklık etti. Eyüpsultan Belediye Başkanı Mithat Bülent Özmen, Avcılar Belediye Lideri Utku Caner Çaykara, İETT Genel Müdürü İrfan Demet ve Metro İstanbul Genel Müdürü Özgür Soy’un da test sürüşünde eşlik ettiği İmamoğlu, seyahat öncesinde, gazetecilere yeni jenerasyon metrobüsle ilgili açıklamalarda bulundu. Test edilecek aracın İETT ve Metro İstanbul’un ortak çalışmasıyla kendi önlerine getirildiğini belirten İmamoğlu, şunları söyledi: 

“TEST SÜRÜŞLERİ 1 AYDIR DEVAM EDİYOR”

“Metrobüs sınırındaki yenileşme kavramına uygun araç arayışlarımızda, gördüğünüz bu modelle ilgili bize bir sonuç gelmişti. Bu sonuç, bunun denenebileceği ve bilhassa çizgideki performansı ve bu noktada metrobüsün önümüzdeki vakit diliminde devam ettiği sürece, bu araçlarla daha kolay, yolcu birikmeden, yolcu konforunu önceleyen, birebir vakitte hava kirliliğini de çok önemli düzeyde azaltan, sıfır emisyonlu bir araç olmasıyla bize sunumu yapıldı. Sonra arkadaşlarımızla, bunun kesinlikle çok önemli bir deneme sürecinden geçmesi gerektiğine karar verdik. Hazırlıkları yapıldı. Bu aracın nakli gerçekleştirildi ve 1 ayı aşkın müddettir bu hatta, evvel bazen trafiğin hiç olmadığı gece vakitleri başlandı. Daha sonra gündüz vakit dilimi içerisinde de denemeler yapıldı. Yolcusuz yapıldı, yolculu ve yüklü formuyla de denemeleri yapıldı, yapılmaya devam ediyor. Ben de bugün, kamuoyuna açık bir biçimde, halkımızla birlikte deniyor olacağım.”

“EN YANLIŞSIZ KARARI VERMEK İSTİYORUZ” 

“Temel isteğimiz şu: Doğal ki metrobüs sınırının verimliliği, konforu, yolcu yığılmasını azaltan bir halde insanlarımıza hizmet etmesi. Şunu söyleyeyim; metrobüs natürel şu anda biliyorsunuz Avcılar’dan Söğütlüçeşme’ye kadar uzanan, değerli bir ulaşım aracımız. Milyonu aşan yolcuya sahip günlük kapasitesi var. Doğal bu çizgi üzerinde mümkün, şu anda üretimi bitmek üzere olan, üretimi devam eden ve başlanacak olan metro çizgilerimiz da var. Fakat bütün onların, yıllara sarih bir halde İstanbul ulaşımına katkısı ne olacak? Metrobüs çizgilerinden beklentimiz ne olacak? Kısa, orta, uzun vadede bu güzelleşmeyi sağlayıcı, bu biçim araçların sayısı ne olmalı? Bütün bu verimlilik hesapları üzerinden, bu araçla ilgili kanaatlerimizi olgunlaştıracağız. Günün sonunda, en yanlışsız kararı vermek istiyoruz. Bizi cezbeden tarafı, yüksek sayıda yolcu kapasitesine sahip olması, alandaki performansı. Yüksek sayıda 400’ün üzerinde yolcu kapasitesine sahip. Ki şu an bizim en yüksek kapasiteli aracımız 280 yolcu kapasitesine sahip. Onun 1,5 katına yakın bir kapasiteye sahip olması ve natürel sıfır emisyonlu bir araç olması. Başka şartları da olgunlaştırdığımızda, sizleri bilgilendireceğiz. Bir görelim performansını bakalım.”

EYÜPSULTAN VE AVCILAR BELEDİYE LİDERLERİ DA TANIKLIK ETTİ

“Bugün bu seyahate Eyüpsultan hudutlarından başlıyoruz. Liderimiz da bizimle. Seyahati da Avcılar’da sonlandıracağız Avcılar Belediye Liderimizle birlikte. İki ilçe belediye liderimiz, başlangıç ve bitiş noktasına da şahitlik edecekler. Umarım İstanbul halkı için en yanlışsız tercihi yapıyor olalım. Bizim bu tıp olaylardaki temel prensibimiz; bu bir işin sürdürülebilirliği, dayanıklılığı… Daha evvel, biliyorsunuz, çok aksilikler yaşandı. Araçlar alındı, uyumsuz oldu. Araçlar gidemedi. Yokuş tırmanamadı. Modülü bulunamadı. Araçlar daha sonra, neredeyse tedavülden kalktı. Ve tabiri caizse, hurdaya dönüşecek biçimde çürümeye terk edilmek zorunda kaldı. Bu bahsettiğim şey 16-17 yıl öncesinin bir bahtsız öyküsü. Fakat biz, bütün işlerimizi çok ince eleyip, sık dokuyarak yapmak uğraşındayız. Zira vereceğimiz her kuruş lira, milletimizin parası. Onun için, en gerçek biçimiyle yatırım yapma çabası içerisindeyiz. Umarım iyisi olur.”

40 METRE UZUNLUĞUNDA, 4 VAGONLU

İETT Genel Müdürü Demet’in verdiği bilgilere nazaran; dizel metrobüslere nazaran yüzde 60 yakıt tasarrufu sağlayan elektrikli metrobüsler, 100 bin kilometrede, 2,5 milyon lira yakıt tasarrufu sağlıyor. Bu yatırımla 300 ton karbondioksit salınımının önüne geçmeyi planlayan İBB hem çevreyi hem de belediye bütçesini korumuş olacak. Ayrıyeten elektrikli metrobüs; sessiz çalışarak, kentteki gürültü kirliliğinin de önüne geçecek. Çift taraflı sürüş imkanı tanıyan yeni kuşak elektrikli metrobüs, 40 metre uzunluğunda ve 4 vagonlu. Yolcu taşıma kapasitesi, metrobüs filosundaki en uzun araçtan yüzde 50 daha fazla ve 420 kişi taşıma kapasitesine sahip. Test aracının menzili yaklaşık 80 kilometre. Modüler batarya yapısı sayesinde, daha uzun menzil için, daha fazla batarya eklenebiliyor. 800 kW güçte, 20 dakika şarjla, ortalama 50 kilometre menzil yapılabiliyor.  

TEST SÜRÜŞÜNDE DÜĞÜN DAVETİ ALDI

Açıklamaların akabinde, İmamoğlu ve beraberindeki heyet, yeni jenerasyon metrobüse bindi. Metrobüs duraklarında bekleyen vatandaşlar, test aracında gördükleri İmamoğlu’na el sallayarak sevgi şovlarında bulundu. Cennet Mahallesi’nden Avcılar’a kadar olan sınır boyunca dileyen vatandaşlar da test edilen araca alındı. İmamoğlu ve basın mensuplarıyla sohbet eden vatandaşlar, yeni araçla ilgili görüşlerini paylaştı. Şükrübey Durağı’ndan test aracına binen genç bir öğretmen, İmamoğlu’nu 26 Mayıs’ta yapılacak düğününe davet etti. Eyüpsultan’daki Edirnekapı İETT Garajı’ndan başlayan seyahat, gazetecilerin tanıklığında, Avcılar Yerleşke Durağı’nda, muvaffakiyetle son buldu.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.